Робота з обдарованими дітьми

Експеримент і хімічні олімпіади
Хімічна олімпіада посідає чільне місце серед інших видів масової позакласної роботи. Головне завдання хімічних олімпіад — викликати інтерес в учнів до хімії, зробити їх участь у позакласній роботі якомога масовішою і виявити школярів з найкра­щими хімічними здібностями й обізнаністю з хімії, вмінням творчо мислити.
На олімпіадах хімічний експеримент оптимально зможе виконати свою роль у тому разі, якщо він вико­ристовуватиметься у формі експериментальних задач. Вони мають відбивати основні теми шкільної програ­ми: спостереження і пояснення хімічних процесів, добування речовин, розпізнавання речовин за їх ха­рактерними властивостями, розділення сумішей тощо.
Експериментальні завдання відповідно до етапів їх проведення можуть бути якісно-експерименталь­ними, розрахунково-експериментальними.
Сформулюємо умови відбору хімічного експери­менту до олімпіад.
1.Актуалізація теоретичних знань.
2.Актуалізація елементів практичних знань і на­вичок школярів.
3.Забезпечення використання прийомів розумо­вих дій.
4.Новизна, незвичайність ситуації. Виконання цієї умови виявляє вміння учасників олімпіади за­стосовувати знання в нових ситуаціях, вміння розв'я­зувати конкретну задачу й одержувати результати.
5.Варіативність розв'язування експерименталь­них задач. Ця умова сприяє виявленню найбільш ра­ціонального або оригінального розв'язання завдань.
6.Різний ступінь складності експерименту.

          Наведемо приклади олімпіадних експеримен­тальних        задач.
1.Розділіть суміш, що складається з купрум(ІІ) оксиду, калій      хлориду, піску та йоду. Складіть план проведення дослідження. Опишіть умови проведен­ня дослідів.
   2.Складіть прилади і добудьте два гази, один з яких легший,        а другий — важчий від повітря; доведіть  їх природу відповідними хімічними реакціями.
3.Є суміш катіонів А13+, Fе3+, Ва2+ (розчин нітратів). Розділіть суміш за допомогою лугу та суль­фатної кислоти.
4.В одну пробірку налийте розчин ферум(Ш) хлориду об'ємом 1 мл, а в другу — стільки само роз­чину натрій ортофосфату. В обидві пробірки додай­те по одній гранулі цинку, пробірки підігрійте. По­ясність спостереження.
5.Користуючись виданими реактивами, синте­зуйте ізоаміловий естер оцтової кислоти, виділіть його із суміші. Складіть план синтезу, опишіть умо­ви його проведення.

Комментариев нет:

Отправить комментарий